Game on – Level up! on Erasmus+ ohjelman rahoittama kansainvälinen hanke, joka keskittyy opetushenkilökunnan pedagogisten pelillistämistaitojen kehittämiseen ja vahvistamiseen uusien digitaalisten teknologioiden, erityisesti VR:n ja immersiivisten teknologioiden, avulla. Näiden parannettujen taitojen myötä opettajat voivat luoda entistä mukaansatempaavampaa ja motivoivampaa oppimissisältöä, joka soveltuu kaikentasoisille oppijoille ja vastaa nykyaikaisen työympäristön kehittyviin tarpeisiin.
Tavoitteet
Hankkeen ytimessä on kuuden virtuaalisen opetuspelin kehittäminen, joiden tavoitteena on vahvistaa opiskelijoiden pehmeitä ja yleisiä taitoja. Kaikki pelit ovat saavutettavia ja siirrettävissä eri koulutusasteille ja aloille.
1. Digitaalisen pelillistämisen hyödyntäminen opetuksessa
Vahvistetaan opettajien taitoja innovatiivisissa pelillistämistekniikoissa hyödyntämällä digitaalisia työkaluja, kuten VR-teknologiaa, edistäen inklusiivisia ja osallistavia oppimiskokemuksia.
2. Opiskelijoiden voimaannuttaminen pelillisen oppimisen avulla
Kannustetaan opiskelijoita ottamaan vastuuta oppimisestaan ja ilmaisemaan itseään immersiivisissä pelillisissä ympäristöissä, joissa epäonnistuminen nähdään oppimismahdollisuutena ja kokeiluun kannustetaan.
3. Luovuuden ja motivaation inspiroiminen
Uudistetaan oppimista muuttamalla tehtävät mukaansatempaaviksi seikkailuiksi, jotka vahvistavat opiskelijoiden sisäistä motivaatiota ja luovuutta.
Hankkeen rakenne
Hanke koostuu neljästä työpaketista, jotka sisältävät neljä työpajaa pelien kehityksen ja pilotoinnin nopeuttamiseksi sekä koulutusmateriaalin laatimiseksi aloitteleville pelinkehittäjille.
Työpaketti 1 |
Hankehallinta |
Työpaketti 2 |
Pelillistämisen työkalupakki |
Työpaketti 3 |
Game On - 6 pedagogista peliä |
Työpaketti 4 |
Level Up - Pilotointi ja levitys |
Hankkeen konreettiset tulokset:
Pelillistämisen työkalupakki ammatillisen koulutuksen opettajille – johdatus pelillistämiseen, uusiin teknologisiin laitteisiin ja pedagogisiin menetelmiin inklusiivisessa ammatillisessa koulutuksessa, saavutettava suunnittelu
Kuusi (6) oppimispeliä – joista vähintään kaksi keskittyy pehmeiden taitojen (soft skills) kehittämiseen
Pilotointiohjelma
Lisätietoja:
Projektipäällikkö Karoliina Oksanen, +358 40 661 4424, Karoliina.oksanen@inlive.fi
