Hankkeet | Live-säätiö

Game On - Level Up

Kirjoittanut Innolive | 25.2.2025 6:59

Game on – Level up! on Erasmus+ ohjelman rahoittama kansainvälinen hanke, joka keskittyy opetushenkilökunnan pedagogisten pelillistämistaitojen kehittämiseen ja vahvistamiseen uusien digitaalisten teknologioiden, erityisesti VR:n ja immersiivisten teknologioiden, avulla. Näiden parannettujen taitojen myötä opettajat voivat luoda entistä mukaansatempaavampaa ja motivoivampaa oppimissisältöä, joka soveltuu kaikentasoisille oppijoille ja vastaa nykyaikaisen työympäristön kehittyviin tarpeisiin.

Tavoitteet

Hankkeen ytimessä on kuuden virtuaalisen opetuspelin kehittäminen, joiden tavoitteena on vahvistaa opiskelijoiden pehmeitä ja yleisiä taitoja. Kaikki pelit ovat saavutettavia ja siirrettävissä eri koulutusasteille ja aloille.

1. Digitaalisen pelillistämisen hyödyntäminen opetuksessa

Vahvistetaan opettajien taitoja innovatiivisissa pelillistämistekniikoissa hyödyntämällä digitaalisia työkaluja, kuten VR-teknologiaa, edistäen inklusiivisia ja osallistavia oppimiskokemuksia.

2. Opiskelijoiden voimaannuttaminen pelillisen oppimisen avulla

Kannustetaan opiskelijoita ottamaan vastuuta oppimisestaan ja ilmaisemaan itseään immersiivisissä pelillisissä ympäristöissä, joissa epäonnistuminen nähdään oppimismahdollisuutena ja kokeiluun kannustetaan.

3. Luovuuden ja motivaation inspiroiminen

Uudistetaan oppimista muuttamalla tehtävät mukaansatempaaviksi seikkailuiksi, jotka vahvistavat opiskelijoiden sisäistä motivaatiota ja luovuutta.

Hankkeen rakenne

Hanke koostuu neljästä työpaketista, jotka sisältävät neljä työpajaa pelien kehityksen ja pilotoinnin nopeuttamiseksi sekä koulutusmateriaalin laatimiseksi aloitteleville pelinkehittäjille.

Työpaketti 1  Hankehallinta
Työpaketti 2 Pelillistämisen  työkalupakki 
Työpaketti 3 Game On -  6 pedagogista peliä
Työpaketti 4 Level Up - Pilotointi ja levitys

 

Hankkeen konreettiset tulokset:

Pelillistämisen työkalupakki ammatillisen koulutuksen opettajille – johdatus pelillistämiseen, uusiin teknologisiin laitteisiin ja pedagogisiin menetelmiin inklusiivisessa ammatillisessa koulutuksessa, saavutettava suunnittelu

Kuusi (6)  oppimispeliä – joista vähintään kaksi  keskittyy pehmeiden taitojen (soft skills) kehittämiseen

Pilotointiohjelma

Lisätietoja:

Projektipäällikkö Karoliina Oksanen, +358 40 661 4424, Karoliina.oksanen@inlive.fi